Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Možnosti a meze aktivizace žáků ve výuce chemie na základní škole prostřednictvím didaktických her: Částicové složení látek
Šelepa, Jan ; Bílek, Martin (vedoucí práce) ; Koperová, Dominika (oponent)
Diplomová práce se zabývá možnostmi aktivizace žáků základních škol v tématu částicové složení látek, a to pomocí didaktických her. Teoretická část pojednává o vybraných významných osobnostech zabývajících se aktivizací v minulosti, definuje pojem aktivita a aktivizace a jejich význam v pedagogické praxi. Dále představuje výukové metody a jejich možnou klasifikaci, v níž především akcentuje na didaktické hry (jejich definování, dělení a význam). Následně navazuje rozbor kritických témat v učivu chemie na základní škole, v rámci kterého byla vytipována oblast učiva ("částicové složení látek"), pro niž jsou jednotlivé didaktické hry vytvářeny. Téma "částicového složení látek" je dále analyzováno napříč několika v současnosti nejpoužívanějšími učebnicemi. Poslední kapitola teoretické části se zaměřuje na představení tzv. konstrukčního výzkumu, jež byl zvolen za výzkumnou metodu, která byla pro účely tvorby didaktických her využita. V rámci praktické části bylo vytvořeno šest prototypů didaktických her, které byly následně modifikovány na základě zpětné vazby od dvou odborníků z oblasti didaktiky chemie, od čtyř zkušených učitelů chemie a z využití žáky v pedagogické praxi. Připomínky z těchto tří instancí byly postupně zabudovány do prototypů a vznikly tak finální návrhy didaktických her k využití ve...
Chemie jako součást přírodovědného vzdělávání na 2. stupni základní školy - komparace integrovaného a předmětově separovaného přístupu
Heřmanová, Nikola ; Bílek, Martin (vedoucí práce) ; Rusek, Martin (oponent)
Integrovaná výuka přírodovědných předmětů na 2. stupni základní školy je dnes hojně diskutovaným tématem a možným řešením do budoucna v mnoha zemích. Tento typ výuky odpovídá narůstajícím poznatkům z přírodních věd a minimalizuje opakování témat během výuky, čímž se snižuje jak zátěž učitelů, tak tlak na žáky. Bakalářská práce se zabývá v teoretické části porovnáním systémů výuky několika vybraných zemí se zaměřením na výuky přírodovědných předmětů na druhém stupni základní školy, a to zejména na postavení chemie. Praktická část je zaměřena na porovnaní těchto zemí podle jejich výsledků v mezinárodních šetřeních TIMSS a PISA se zohledněním na vliv integrovaného nebo předmětově separovaného přístupu k výuce přírodovědných předmětů. Ve výsledcích zúčastněných zemí v mezinárodních srovnávacích šetřeních TIMSS a PISA nebyl zaznamenán jednoznačný rozdíl ve vlivu integrovaného nebo separovaného přístupu k výuce přírodovědných předmětů. Pouze je možné zaznamenat lepší motivovanost žáků pro učení se těchto předmětů v případě integrovaného přístupu, tak jak je patrné z výsledků v Singapuru, ve Velké Británie nebo v Turecku.
Plasty a jejich environmentální souvislosti ve výuce chemie na ZŠ
Bednářová, Karolína ; Bílek, Martin (vedoucí práce) ; Rusek, Martin (oponent)
Práce se zaměřuje na inovace výuky chemie v tématu Plasty a jejich environmentálních souvislostí na základních školách. Obsah teoretické části je věnován plastům kolem nás, jejich historii, jednotlivým typům a možnostem jejich recyklace. Současně je v práci uvedena analýza platných kurikulárních dokumentů a učebnic, které jsou hojně využívány v hodinách chemie na základních školách. Praktická část je věnovaná návrhu souboru aktivit s projektovými prvky včetně experimentálních činností, které byly uskutečněny v rámci projektového dne na základní škole. Evaluace vytvořených výukových aktivit byla provedena pomocí vytvořených myšlenkových map žáků, ve kterých byly pozorovány změny ve znalostech žáků prostřednictvím změn počtu pojmů a jejich relevance k zadanému tématu. Výsledky, které jsou v práci získány a interpretovány, potvrzují naše předpoklady zaměřené na efektivitu projektových dní na školách a na způsob, jakým může projekt učitele spočívající v zadávání výukových aktivit žákům přerůst v projektové aktivity žáků samotných. KLÍČOVÁ SLOVA výuka chemie na základní škole, plasty, environmentální výchova, projektový den, žákovský miniprojekt

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.